هارد دیسک مناسب برای نظارت تصویری

هارد دیسک مناسب

دوربین مداربسته یکی از کالاهای امنیتی و نظارتی پرطرفدار در سال‌های اخیر است که در مراکزی نظیر بانک‌ها، بیمارستان‎ها، مراکز تجاری، ساختمان‌های مسکونی، پاساژها، معابر عمومی کاربرد دارد. از دوربین مداربسته به منظور ایجاد امنیت بیشتر، نظارت و در صورت وقوع جرم برای شناسایی مجرم استفاده می‌شود.

دوربین مدار بسته دارای اجزای گوناگونی نظیر چیپ تصویر، لنز دوربین مداربسته، آداپتور یا منبع تغذیه، هارد برای ذخیره اطلاعات ضبط شده است. هارد یکی از مهم‌ترین اجزای دوربین مداربسته است و انتخاب بهترین نوع آن بسیار ضروری است. در ادامه به هارد مخصوص دوربین مداربسته و اهمیت استفاده از آن و ویژگی‌های موثر در قیمت هارد خواهیم پرداخت.

هارد مخصوص دوربین مداربسته و اهمیت استفاده از آن

هارد مخصوص دوربین مداربسته یکی از مهم‌ترین اجزای دوربین مداربسته است که انتخاب آن بسیار مهم است؛ زیرا در مواردی علی‌رغم صرف هزینه‌های بالا برای خرید دوربین، به دلیل عدم داشتن دقت و حساسیت لازم در خرید هارد، اطلاعات لحظات خاص و تصاویر و ویدئوهای ضبط شده در لحظه ی مهم و سرنوشت‌ساز برای شما قابل دسترسی نباشد. اغلب دوربین‌های مداربسته ی نصب شده، ممکن است به صورت 24 ساعت از شبانه روز روشن و در حال ذخیره اطلاعات لازم باشد، پس داشتن یک هارد دیسک مناسب به لحاظ سرعت، دقت و ظرفیت و طول عمر بالا امری ضروری است.

اغلب افراد به سبب نداشتن اطلاعات کافی یا به منظور کاهش هزینه، در دوربین مداربسته ی خود از هارد دیسک معمولی استفاده می‌کنند و انتظار بالاترین عملکرد را دارند؛ اما بهتر است بدانید این نوع هارد دیسک معمولاً قابل استفاده به طور 8 ساعته در 6 روز از هفته است و می‌بایست انتظار دریافت عملکرد متوسطی را از آن داشت. برای برطرف سازی این محدودیت، هارد دیسک‌های مناسبی با ظرفیت ذخیره سازی بالا برای سیستم های مداربسته تولید و عرضه شده است که با قرارگیری در داخل دستگاه های NVR یا DVR به ذخیره‌سازی تصاویر ویدئویی می‌پردازد.

هارد مخصوص دوربین مداربسته از لحاظ فیزیکی مناسب برای استفاده در شرایط محیطی مختلف است و تغییرات متعدد دمایی در طول سال و شبانه روز را بدون کوچکترین اختلال در عملکرد متحمل می‌شود. خرید هارد مخصوص دوربین مداربسته یکی از مهم‌ترین اقدامات است که انجام آن ملزم به آگاهی از اطلاعات خاص است که ما در این مقاله سعی بر اشاره ی مختصر به آنها داریم.

نکات انتخاب هارد دوربین مداربسته

معیارهای گوناگونی در انتخاب هارد وجود دارد که می‌بایست پیش از خرید هارد مخصوص دوربین مداربسته اطلاعات لازم را در مورد آنها کسب کرده باشید. اولین معیاری که همه ی ما از آن آگاه هستیم، ظرفیت هارد دوربین مداربسته برای نگهداری ویدئوها به مدت چند هفته تا چند ماه است. ماهیت این نوع از هاردها، کارکرد 24 ساعته در طول هفته است و قادر به سرعت نوشتن بالا و توانایی ضبط همزمان از چندین دوربین است. ظرفیت هارد دوربین مداربسته بر اساس مدت زمان نگهداری ویدئو، تعداد دوربین‌ها، کیفیت ویدئوی ضبط شده و فرمت ضبط ویدئو انتخاب می‌شود. طول عمر و پایایی یکی دیگر از نکاتی است که می‌بایست در هنگام انتخاب هارد دوربین مداربسته به آن توجه شود.

طبیعتا هارد غیرتخصصی یا هارد دیسک معمولی در دوربین مداربسته دوام بالایی نخواهد داشت زیرا توان استفاده ی مداوم و 24 ساعته در 7 روز هفته را ندارد و علی‌رغم  هارد دیسک دوربین‌های مدار بسته که دائماً در حال نوشتن است، قدرت پایینی در خواندن (دسترسی)، نوشتن (ذخیره) و جابجایی اطلاعات دارد و استهلاک آن نیز سریع‌تر رخ خواهد داد. هارد دیسک‌هایی که مخصوص دوربین مدار بسته می‌باشند در برابر پیشامدهای فیزیکی نظیر لرزش و ضربه، تغییرات آب و هوایی دارای مقاومت بالاتری می‌باشند که همین امر موجب افزایش طول عمر و دوام بالای محصول می‌شود.

محاسبه ی مصرف هارد و پهنای باند دوربین مداربسته

محاسبۀ مصرف هارد و پهنای باند مورد نیاز دوربین مداربسته یکی از اقدامات موثر پیش از خرید هارد است و تکنولوژی فشرده‌سازی حجم تصاویر تا حدودی این نیاز را تعدیل می‌کند. برخی از ابزار آنلاین نظیر نرم افزار GUARDTOOL کستل این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا به محاسبه هارد و پهنای باند مصرفی تجهیزات بپردازند.

خرید و قیمت هارد دوربین مداربسته

قیمت هارد دوربین مداربسته همانند بسیاری از محصولات بسته به عوامل گوناگون، متغیر است. برندهای بسیاری عرضه کننده هارد دوربین مداربسته با امکانات گوناگون می‌باشند. به طور کلی مولفه‌هایی نظیر برند هارد دوربین مداربسته، کیفیت و رزولوشن تصاویر و ویدئوهای ضبط شده، مدت زمان ثبت و ذخیره تصویر، طول عمر و ماندگاری، گارانتی، حرکت در تصاویر، فرمت فشرده سازی و سایر امکانات متغیر در قیمت هارد دوربین مدار بسته تاثیرگذار است. بهتر است پیش از خرید هارد دوربین مداربسته به امکانات و ویژگی‌های آن و اعتبار برند مد نظرتان توجه بیشتری داشته باشید. توصیه ی ما به شما، خرید بر اساس استانداردهای رعایت شده در محصول و قدمت و اعتبار برند سازنده آن است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

نوشتن یک پیام

کلمه کلیدی خود را وارد کنید